Kontorindretning har stor betydning for arbejdsmiljøet, medarbejdernes trivsel og virksomhedens image. Lomax’ indretningskonsulenter har den nyeste viden, kan stille de udfordrende spørgsmål og komme med gode idéer til indretningen, som I måske ikke selv havde overvejet. Få hjælp til alt fra små justeringer af belysningen eller udfordringer med akustikken til komplette indretningsløsninger, der giver lokalerne et løft og gør kontorindretningen mere moderne.
Lomax’ indretningskonsulenter kan hjælpe med enhver indretningsopgave - lille som stor. Vi er landsdækkende og kommer gerne ud til en snak hos jer. Læs mere herunder om, hvad vi kan tilbyde.
Rådgivning og dialog under hele processen
Indretning af arbejdspladsen er en kompleks proces, der kræver mange til- og fravalg undervejs. Det kræver, at der skal tages højde for mange forskellige behov og muligheder, og alle beslutninger kan have konsekvenser for indretningen som helhed.
Vores indretningskonsulenter har den nyeste viden og kan stille de udfordrende spørgsmål, som I ikke selv har overvejet. Vi hjælper med rådgivning fra start til slut om alt fra opmåling og tegninger til levering og montering.
Hjælp til både store og små opgaver
Står I over for en større indretning af virksomheden, en opdatering eller udvidelse af jeres lokaler eller bare justeringer af den eksisterende kontorindretning, så kan vores indretningskonsulenter hjælpe. Vi løser både de store opgaver og de små finjusteringer, og med udgangspunkt i jeres ønsker og behov får I et bud på en indretningsløsning.
Vores indretningskonsulenter hjælper med indretning af alt fra kontorer, mødelokaler og kantiner til receptioner, lounges og baglokaler. Kom indenfor hos en række forskellige virksomheder og se, hvordan vi har hjulpet med at skabe den rigtige løsning i samarbejde med dem.
God indretning handler ikke kun om flot design og god stil. God indretning understøtter menneskers behov og trivsel og øger arbejdsglæden og effektiviteten. De mest optimale indretningsløsninger opstår derfor i løbende dialog med jer. Det er jeres ønsker og behov, der er omdrejningspunktet for at skabe de optimale fysiske rammer og den atmosfære, I gerne vil have. Vores bidrag til processen er den nyeste viden, de udfordrende spørgsmål og masser af gode idéer.
Selvom alle virksomheder har forskellige behov, er det alligevel overordnet ofte de samme udfordringer, der går igen. Herunder kan I derfor læse lidt mere om, hvilke udfordringer vi typisk støder på, og hvordan man f.eks. kan indrette funktionelt og fleksibelt, optimere akustikken og belysningen, og hvordan man styrker virksomhedens brand med god indretning.
Funktionel og fleksibel indretning
Rigtig mange virksomheder oplever udfordringer med pladsmangel og har brug for en højere grad af fleksibilitet i indretningen. Det kan derfor være en rigtig god idé at indrette mere funktionelt, så virksomhedens lokaler kan opfylde flere forskellige behov.
En kantine behøver f.eks. ikke kun at være i brug i frokostpausen, men kan med fordel indrettes med små intime rum i rummet, så den også skaber rammerne for arbejdsro, fordybelse og et afvekslende arbejdsmiljø resten af dagen. Eller et receptionsområde kan foruden at være virksomhedens førstehåndsindtryk og gøre besøgendes ventetid behagelig også være et attraktivt samlingspunkt for uformelle møder mellem medarbejdere.
Måske kan det også være nødvendigt at overveje, om medarbejderne skal have faste pladser, eller om der er behov for at indrette forskellige arbejdsstationer, som de kan skifte mellem fra dag til dag. ’Free seating’ kan være med til at give et dynamisk og fleksibelt kontor, hvor medarbejderne hver dag kan sætte sig i et miljø, som understøtter dagens opgaver. Det skaber i øvrigt flotte og ryddelige arbejdspladser, fordi medarbejderne er nødt til at rydde deres skriveborde, inden de går hjem.
Akustik
Med moderne storrumskontorer er god akustik blevet en vigtig del af indretningen. Lyde og støj distraherer ofte i en sådan grad, at arbejdet går næsten helt i stå. Her kan skærmvægge, bordskærme og akustikplader være en rigtig god løsning, men også planter kan have en afskærmende effekt, samtidig med at de er dekorative i rummet og renser luften.
Udfordringer med akustikken kan dog ikke nødvendigvis bekæmpes helt vha. lyddæmpende produkter, og en anden god løsning kan derfor være at skabe små private koncentrationszoner eller ’rum i rum’ til fordybelse, fortrolige samtaler eller andre situationer, der kræver, at man kan være sig selv.
Belysning
Et godt arbejdslys er afgørende for en effektiv arbejdsdag og for at undgå trætte øjne og hovedpine. Den bedste belysning opnår man ved at kombinere en god generel belysning i lokalet med en god arbejdslampe, som giver et koncentreret lys på bordet. Hvis arbejdet foregår på en skærm, er det i øvrigt en god idé at placere arbejdsstationerne lidt væk fra vinduerne i lokalet for at undgå genskær fra sollys udefra. Hvis det ikke kan undgås at sidde tæt på vinduerne, bør arbejdsstationerne placeres parallelt med vinduerne for at undgå gener fra lyset.
Atmosfære og æstetik
God indretning handler selvfølgelig ikke kun om funktionalitet men også om æstetik. Indretningen er virksomhedens ansigt udadtil, og den bør derfor give et klart indtryk af jeres værdier, så snart man træder ind ad døren.
Det kan derfor f.eks. overvejes, hvordan man indretter receptionen, så den overrasker og giver et godt førstehåndsindtryk. Måske skal stemningen være rolig og nordisk, eller måske skal den have et topmoderne tvist. Det kan også være, at farvedetaljerne i alle rum skal følge virksomhedens logofarver og skabe spændende kontraster og liv i indretningen. Eller måske skal planter skabe imponerende blikfang, samtidig med at de bidrager til en bedre akustik og et bedre indeklima.
Kan I genkende en eller flere af disse udfordringer, og har I brug for vejledning og hjælp til at få dem løst? Eller er I bare nysgerrige efter at høre mere om, hvad vi kan tilbyde?
Når I skal indrette et nyt lokale i virksomheden, kan det være svært at forestille sig det færdige rum blot ud fra en snak med en indretningskonsulent og en plan for processen. Vi tilbyder derfor, at I kan få en gratis 3D-tegning af det færdige rum.
Vi laver 3D-tegningen af rummet på baggrund af jeres ønsker og behov. Den giver jer altså mulighed for at opleve den færdige løsning, som om I står midt i den, og på den måde bliver det meget nemmere at forholde sig til projektet.
Et samarbejde om indretning starter typisk med, at vi tager en snak over telefonen, hvor vi får afklaret jeres ønsker og behov. Herefter sender I billeder og en tegning med mål af det rum, projektet drejer sig om. Hvis I ikke har en tegning med mål af jeres lokale, sender vi gerne en indretningskonsulent ud til jer, som kan måle op.
Når vi har de tegninger og billeder, vi skal bruge, laver vi en 3D-tegning af rummet, som vi sender til jer. Hvis I ønsker at arbejde videre med forslaget, hjælper vi med bestilling, levering og montering af møbler.
Gratis 3D-tegning
- se det færdige rum
Se hvordan vores dygtige indretningskonsulenter har hjulpet andre kunder med at nå i mål med deres indretning.
Tak for din henvendelse - vi vender snart tilbage!
Skal vi tage en snak?
Har I lyst til at mødes? Vi kommer gerne ud til jer og tager en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe.
Udfyld formularen og lad os kontakte jer eller kontakt os på tlf. 47 36 80 00.
Vi har sat indretningen i system, så I kommer gennem processen på den bedste måde. Her får I overblikket over alle faser, så I kan se, hvad I kan forvente at skulle igennem.