• Fri fragt over 799 kr. ekskl. moms
  •  |  Dag til dag-levering
  •  | Trustpilot
CSR  |  Omtanke  |  Kundeservice 

Hvad koster det at få indrettet et kontor?

hvad_koster_det_hero
Prisen på kontorindretning afhænger af flere faktorer, men det behøver altså ikke koste en formue, når du skal indrette kontoret. Læs med og bliv klogere på prisen, og hvad du kan genbruge fra dit gamle kontor.

Hvor meget plads skal en medarbejder have på et kontor? 

Når du arbejder på kontor, er der nogle krav til det rum, du sidder i, der skal være opfyldt. De både være plads til, at arbejdet kan foregå forsvarligt, og det antal personer, der normalt færdes
eller opholder sig der.

Ifølge Arbejdstilsynet gælder det, at:

  • højden til loftet bør være mindst 2,5 meter, og gulvarealet minimum 7 m2
  • der skal være 12 m3 luft i arbejdsrummet pr. person
  • der skal være en tilstrækkelig adgang af dagslys, og udsyn til omgivelserne bør tilstræbes.

Hvad_koster_det

Hvilke faktorer er vigtige for prisen på kontorindretning?

Ifølge Lomax’ indretningskonsulenter er det oftest følgende aspekter af kontorindretning på arbejdspladsen, som påvirker prisen: 

  • Akustik. Ved hjælp af skærmvægge, bordskærme og akustikplader kan du reducere støjniveauet på kontoret og derved øge medarbejdernes koncentration.
  • Belysning. Den bedste belysning opnår du ved at kombinere en god generel belysning i lokalet med en god arbejdslampe, som giver et koncentreret lys på bordet.
  • Materialer. Indretningen er virksomhedens ansigt udadtil, og du kan opnå helt forskellige udtryk alt efter materialevalg.

Prisen på kontorindretning varierer dog og afhænger af din virksomheds behov og ønsker. Det har blandt andet betydning, hvor mange arbejdsstationer du har behov for, hvilket inventar og møbler du vælger, og om du kan genbruge nogle af de gamle kontormøbler. 

Hos Lomax er 3D-plantegning og indretningsservice altid gratis. Fra omkring 5.000 kr. ekskl. moms kan du få en komplet kontorarbejdsplads, som inkluderer et skrivebord, kontorstol, arbejdslampe, opbevaring og stoleunderlag

Er du i tvivl om hvilke indretningsløsninger der passer bedst til dine behov og dit budget? Bare rolig, vores indretningskonsulenter står klar til at rådgive dig om indretning af bl.a. kontor, mødelokale, kantine, reception og meget andet. Udfyld formularen nederst på siden, så bliver du kontaktet hurtigst muligt.
Kontor

Kan du genbruge noget fra dit gamle kontor? 

Der er ingen grund til at smide gamle kontormøbler af god kvalitet ud, for du kan ofte genbruge dem i din indretning. Selvom de er brugte, kan de stadig have mange års brugstid i sig. Vores indretningskonsulenter hjælper gerne med at vurdere, hvilke kontormøbler du kan beholde, og hvad du burde udskifte.

Er sædet på kontorstolen formet efter en tidligere bruger, virker hæve-/sænkefunktionen ikke længere på skrivebordet eller buer hylderne i reolen, er der dog behov for at investere i nye kontormøbler.

Se hvordan softwarevirksomheden AgroVision har genbrugt deres gamle kontormøbler i den nye kontorindretning.

Alt til kontorarbejdspladsen


Fordele ved at genbruge dine gamle kontormøbler

Genbrug har mange fordele, både for mennesker, men også for miljøet. Det kommer også til udtryk i indretning, for danskere har aldrig haft mere fokus på genbrug. Herunder kan du læse om fordele ved at genbruge dine gamle kontormøbler, og hvorfor du bør overveje at genbruge.
 

Spar penge 

Selvom nye kontormøbler i dag er nede i en pris, hvor alle kan være med, kan du spare penge ved at genbruge dine kontormøbler. På den måde forlænger du deres brugstid og gør samtidig op med brug og smid væk-kulturen.

Er møblerne ikke længere fuldt funktionsdygtige, behøver du dog ikke altid at smide dem ud. Nogle gange er det muligt at købe reservedele, så du kan reparere dine møbler og få glæde af dem i flere år frem.

 
Medarbejdere på kontor
Kontor

Hensyn til miljøet 

Ved at genbruge dine gamle kontormøbler tager du hensyn til miljøet, f.eks. ved at mindske antallet af træer, der bliver fældet. Derved sparer du også den energi og CO2, som ville blive brugt i produktionen af nye møbler.

Heldigvis har mange producenter også fokus på en mere bæredygtig hverdag. Enten ved at fremstille nye kontormøbler af genanvendte materialer eller certificerede materialer, eller ved at have fokus på at produktionen påvirker samfund og miljø mindst muligt.

Få Lomax til at hjælpe med indretning af kontoret

Om dit projekt er stort eller småt, så hjælper vi dig på hele rejsen mod den optimale kontorarbejdsplads – fra rådgivning, til køb, til levering og montering.

Når du indhenter et tilbud, kan vi ofte tilbyde dig en vis mængderabat. For jo større ordre du lægger, desto mere rabat kan vi give dig.

Kontakt os med det samme og gør din idé til virkelig.

 
Der er sket en fejl!

Tak for din henvendelse - vi vender snart tilbage!

Navn skal udfyldes.
Skriv venligst den korrekte e-mail.
Feltet skal udfyldes korrekt.
×

Ofte stillede spørgsmål om kontorindretning til erhverv 

Hvorfor er kontorindretning vigtigt?

Indretningen af kontoret påvirker medarbejdere. Faktisk har god kontorindretning en positiv indflydelse på både arbejdsmiljø, trivsel og effektivitet på arbejdspladsen.

Hvad skal man bruge på et kontor?

Ethvert kontor består af en række fundamentale ting, som skrivebord, kontorstol og opbevaring. På skrivebordet skal der være plads til alt det, du har brug for til en effektiv arbejdsdag, som computer, tastatur, mus, notesbog m.m. Derudover skal der være tilstrækkelig med belysning i rummet og passende belysning på arbejdsstationen.

Hvor mange m2 skal der være pr. ansat?

Gulvarealet skal som minimum være 7 m2 pr. ansat, men ud fra et arbejdsmiljøhensyn bør det være omkring 10-12 m2 pr. ansat.

Hvad koster indretning af kontor?

Hos Lomax kan du få en komplet kontorarbejdsplads fra omkring 5.000 kr. ekskl. moms. Prisen på kontorindretning varierer dog og afhænger af din virksomheds behov og ønsker.