• Fri fragt over 799 kr. ekskl. moms
  •  |  Dag til dag-levering
  •  | Trustpilot
CSR  |  Omtanke  |  Kundeservice 

Gode tips til indretning af receptionen

Indretning af reception
Receptionen er ofte din virksomheds første kontaktpunkt med potentielle såvel som eksisterende kunder, og derfor er det også vigtigt, hvordan du indretter den. Men hvordan indretter du en god reception, hvilke funktioner skal du tænke ind, og hvilke fordele opnår du som virksomhed? Følg indretningseksperternes gode råd, og kom nemt og hurtigt i gang med indretningen af receptionen i din virksomhed.

Hvorfor er indretning af receptionen vigtig?

Vi mennesker husker, tænker og handler i mønstre, og derfor danner vi bl.a. også vores førstehåndsindtryk af andre mennesker og omgivelser inden for ganske få sekunder. Det betyder også, at chancerne for at give nye kunder et godt førstehåndsindtryk og skabe troværdighed over for kunden, øges, når receptionsindretningen i din virksomhed:

  • Fremstår overskuelig og inspirerende
  • Udstråler ro og professionalisme
  • Føles hjemlig og tryg
  • Afspejler virksomhedens værdier

Det er derfor ikke uden betydning, hvordan din virksomhed vælger at indrette jeres reception, og særligt området omkring receptionen. Jo lettere kunderne har ved at genkende dig og din virksomhed i indretningen, jo større ro og tryghed vil kunderne også føle i virksomhedens omgivelser – med andre ord, jo bedre indretning, jo større tillid.

Hvilke funktioner skal en reception udfylde?

En virksomheds reception og skranke er typisk det første, der møder kunden, men mange glemmer alligevel, at den moderne reception også udfylder andre vigtige funktioner i arbejdsdagen. 

Derfor er det også en god idé, at din virksomhed først og fremmest overvejer, hvilke funktioner receptionen skal opfylde. Så inden din virksomhed går i gang med indretning, så stil jer selv spørgsmålet – fungerer jeres reception også som, eller skal den fungere som: 

  • Arbejdsplads?
  • Kundeservice?
  • Telefonomstilling?
  • Velkomstområde?
  • Venterum?
  • Loungeområde?

Hertil er det en god idé yderligere at vurdere funktionerne, I ønsker, ud fra need to have og nice to have. Når disse behov er fastlagt, er det lettere at afdække, hvilke funktioner der skal indgå, og dermed kan selve indretningsprocessen begynde. Og bare rolig, mangler du inspiration, så er der masser at hente lige her.
Reception

Sådan indretter du receptionen – Eksperternes bedste råd

Ønsker du at skabe en indbydende reception, er det ikke nok kun at tænke i funktionalitet. En god indretning af receptionen indebærer, at både miljøet og rummet fremstår professionelt og imødekommende, men at der samtidig føles hyggelig og hjemlig.

Derfor lyder rådet fra Lomax’ indretningseksperter, at din virksomhed foruden funktionaliteten også tænker look and feel ind i indretningen – bare følg listen her:

  • Opsæt god akustik og belysning
  • Vælg farver med omtanke
  • Opdel funktioner i områder
  • Benyt tydelig skiltning og infoskærme
  • Skab liv med planter
  • Fjern rod, ledninger og forstyrrende elementer
Ved at benytte ovenstående råd vil din virksomhed på forhånd være langt i processen med at indrette en reception, der skaber det helt rigtige rum og stemning, og på den måde vil du også få skabt et behageligt miljø, hvor både kunder og kolleger hurtigt finder ro. 
Indretning af reception

Få Lomax til at hjælpe med indretning af receptionen

Trænger receptionen i din virksomhed til en kærlig overhaling, og har du brug for en hjælpende hånd? Bare rolig, du er i trygge hænder hos os. 

Hos Lomax er vi specialiserede i kontorindretning og indretning af reception, og rådgiver jer ud fra jeres ønsker og behov, når receptionen skal have en komplet makeover eller gentænkes på ny.

Konkret hjælper vores eksperter dig og din virksomhed med:

  • Rådgivning, planlægning og skitsering af indretningsløsninger ud fra jeres behov
  • Udarbejdelse af gratis 3D-tegninger samt justeringer på baggrund af jeres feedback
  • Bestilling af de rette indretningsløsninger hos vores leverandører
  • Levering og montering af indretning, når det passer jer.
Der er sket en fejl!

Tak for din henvendelse - vi vender snart tilbage!

Navn skal udfyldes.
Skriv venligst den korrekte e-mail.
Feltet skal udfyldes korrekt.
×

Ofte stillede spørgsmål om indretning af reception

Hvad koster indretning af reception?

Hos Lomax kan du få en standard skranke til receptionen og et hæve-/sænkebord på 160x80 cm for ca. 10.000 kr. ekskl. moms. Prisen på indretning af reception varierer dog og afhænger af materialevalg, størrelse på receptionen og om der skal være et loungeområde e.l.

Er indretning af reception vigtig?

Ja. Indretningen af virksomhedens reception er vigtig, da den afspejler virksomhedens brand og værdier. Ligeledes har indretningen af receptionen betydning for, om du efterlader kunder med et godt eller dårligt førstehåndsindtryk af din virksomhed.

Hvilke møbler skal jeg bruge i reception?

De fleste receptioner er typisk indrettet med skranke, receptionsborde- og stole m.m. Valget af møbler afhænger dog, om din reception f.eks. også fungerer som kundeservice, vente- og loungeområde eller noget helt tredje. Du finder et stort udvalg af møbler til reception her.