Mød vores indretningskonsulenter
Mød vores teamleder – Michael Christiansen
Michael Christiansen har været en del af Lomax siden 2016 og står i spidsen for vores indretningsteam, der tilbyder både den skræddersyede luksusløsning og et budgetvenligt alternativ, som er flot, funktionelt og med møbler i god kvalitet. Samtidig kan de levere det meste til de fleste arbejdspladser.
”Vi kan både levere det nye mødelokale, firmajulegaverne til medarbejderne, en saltspreder til gårdspladsen og kaffe til kanden. På den måde kan kunderne nøjes med én leverandør: Lomax. Det sparer dem for tid, besvær og – ikke mindst – penge,” forklarer han.
Som leder finder Michael sin rolle utrolig spændende, men også udfordrende og lærerig.
”Jeg arbejder dagligt på at udvikle vores dygtige medarbejdere både individuelt og som team. Samtidig udvikler jeg mig selv kontinuerligt. Derudover er jeg involveret i den daglige drift og har tæt kontakt med vores kunder.”




Michaels helt store passion er design og indretning, som kommer vores kunder til gavn, når han hjælper med at opfylde deres indretningsbehov.
”Jeg er god til at forstå kundernes behov ganske hurtigt og til at finde den rette løsning. Intet er for småt eller for stort. Det kan være alt fra indretning af et helt nyt kontor til hjælp med akustik, belysning eller fire nye skriveborde. Jeg holder altid kunderne i hånden fra start til slut og forsøger at skabe en langvarig relation til dem, for det er en kæmpe fornøjelse at følge projekterne,” forklarer Michael entusiastisk.
Når kunderne henvender sig til Lomax, er det blandt andet Michael, der kommer på besøg for at forstå deres behov, lave opmålinger og tegne skitser. Her værdsætter han en åben og ærlig dialog med kunden, så han bedst muligt kan realisere deres indretningsbehov. Efterfølgende er der mulighed for at udarbejde 3D-tegninger i samarbejde med en arkitekt, og Michael går i gang med at finde de rigtige produkter, inden han præsenterer forslaget til kunden.
Som person er han yderst arbejdsom, rolig og ligetil, hvilket både kunder og kolleger kan mærke. Og så er Michael kendt for at gå all-in uanset projektets størrelse, da han altid arbejder meget fokuseret på at finde den helt rigtige indretningsløsning til vores kunder.
Et af de mest interessante og komplette projekter, som Michael har arbejdet på, var hos virksomheden MagVenture, som ønskede en totalindretning af deres nye domicil: ”Det var et ekstremt spændende projekt at være en del af. Vi var med fra første spadestik, har fulgt sagen løbende og været der, når møblerne ankom. Da det så stod færdigt, var det ret fedt og tilfredsstillende at have været med fra starten. Og selvom min energi og passion er drivkraften, er det endelige slutresultat prikken over i’et.”
Har du brug for hjælp af Michael til at skabe en funktionel og inspirerende indretning i virksomheden, er du meget velkommen til at kontakte ham på mich@lomax.dk


Mød vores indretningskonsulent – Claus Rothberg


Claus Rothberg har arbejdet med møbler og indretning i mere end 25 år og har dermed en solid baggrund, der gør ham til en værdifuld sparringspartner for både store og små virksomheder.
Inden Claus kom til Lomax arbejdede han 15 år for en virksomhed, der havde særligt fokus på ergonomi, så gennem årene har Claus opbygget en unik kombination af praktisk erfaring og dyb specialviden, som gør, at han kan forstå og løse selv de mest krævende indretningsopgaver. Det er vigtigt for Claus at dele ud af sin erfaring, så kunderne får den bedst mulige løsning.
”Jeg har været med i så mange projekter gennem årene, at jeg ved, hvad der virker, og hvad der ikke fungerer. Derfor kan jeg hjælpe kunderne med at undgå de fejl, jeg har set alt for mange gange,” forklarer han.
Den viden giver kunderne en tryghed, når de overlader deres indretning til Claus.
Fokus på ergonomi
Claus har en særlig indsigt i ergonomi, som altid spiller en central rolle, når han hjælper kunderne med deres indretning. Med mange års erfaring har han set, hvor meget en forkert arbejdsstilling kan betyde for den enkelte medarbejders trivsel og helbred. Derfor spørger han altid grundigt ind til, hvordan medarbejderne arbejder, og om de har gener som ondt i ryggen, lænden eller armen, fordi han af erfaring ved, at det er gener, som mange døjer med hver dag. Han ved, at små justeringer kan gøre en stor forskel, og at den rette stol, et hæve-sænke-bord i korrekt højde kan være afgørende for at mindske smerter.
”Det vigtigste for mig er, at folk sidder godt. Jeg ser det som min opgave at hjælpe med at indrette arbejdsstationerne, så kroppen har det bedst muligt,” fortæller Claus.
Derfor er ergonomien altid tænkt ind i alle hans løsninger, uanset om det handler om enkeltpladser eller store kontorlandskaber.




En rolig sparringspartner med øje for detaljen
Som person er Claus Rothberg rolig og bevarer altid overblikket – selv når indretningsopgaverne er komplekse, og mange ønsker og behov skal gå op i en højere enhed. For Claus handler det om at lytte og spørge ind til alle detaljer, så han kan finde den helt rigtige løsning, der matcher kundernes behov.
”Det er vigtigt at spørge ind til kundernes hverdag, for når jeg kender alle faktorerne, så kan jeg finde løsningen,” forklarer Claus.
Hans rolige tilgang giver kunderne tryghed undervejs i processen, og han følger altid op, når indretningen er færdig, for at sikre sig, at alt fungerer som det skal. Et godt råd fra Claus er at huske detaljerne, der ofte bliver glemt:
”Husk at tage stilling til kablerne, når I køber skriveborde. Mange glemmer det, men det betyder meget for hverdagen. Ønsker i kabelbakker monteret, og skal der bores huller i bordpladen til kabelføring?”
Claus’ sans for både helhed og detalje sikrer, at kunderne får en gennemtænkt løsning hele vejen rundt. Du kan kontakte Claus direkte på claus.rothberg@lomax.dk.
Er du i tvivl om, hvilken kontorindretning du kan få for dit budget, så læs mere om hvad det koster at få indrettet kontor her.