Indretning
  • Dag til dag-levering
  • Fri fragt over 800 kr. ekskl. moms

Få inspiration til indretningen

Her kan I gå på opdagelse i vores inspirationsunivers, som viser et bredt udvalg af vores løsninger. I finder blandt andet inspiration til jeres indretning, nye trends, indretningstips og tidligere indretningsprojekter.

Kontoret

Vi bruger mange timer på kontoret dagligt, så indretningen har stor betydning for jeres medarbejderes motivation og arbejdsglæde. Kontoret skal gerne være et rum, som opfordrer til effektivitet, og hvor medarbejderne har lyst til at være. Det vil også kunne mærkes positivt på bundlinjen.

Der er dog meget at tage højde for, når I indretter kontoret. Hvilke værdier skal indretningen udstråle, og hvordan skal indretningen understøtte virksomhedens profil? Måske har I nogle særlige arbejdsprocesser, som stiller ekstra krav til indretningen?

Ergonomien skal naturligvis være i top, da den påvirker medarbejdernes sundhed. Derfor er valget af skriveborde og kontorstole en vigtig del af indretningen. Møblerne skal gøre det muligt at variere arbejdsstillingen i løbet af dagen, for mennesker er lavet til bevægelse og ikke til at sidde eller stå hele dagen.

Mødelokalet/konferencerummet

Kunsten er at indrette et mødelokale, der både får medarbejdere og kunder til at føle sig godt tilpas, og som passer til de typer af møder, som netop jeres virksomhed har. Møderum kan nemlig være vidt forskellige. Nogle skal give plads til kreativiteten, mens andre har fokus på effektivitet.

Uanset hvilke mødetyper I afholder, skal rummet både være anvendeligt og inspirerende. Det er oftest der, hvor tanker og idéer bearbejdes. Når mødelokalets indretning understøtter jeres arbejdsprocesser, bliver jeres møder bedre.

Første trin er at analysere jeres behov. Det kan være, at I har brug for fleksible møbler, som I nemt kan flytte? Eller komfortable og ergonomiske mødestole til de lange møder? Måske har I brug for et højt mødebord til stående møder eller en alternativ indretning til kreativt arbejde?

Kantinen

Kantinen er rummet, hvor kolleger samles, og hvor vi danner fællesskaber. Det kan også være stedet, hvor medarbejdere kobler fra og lader op til resten af arbejdsdagen. Kantinen kan således have flere forskellige formål, og derfor er det en god idé at indrette forskellige områder i kantinen, der dækker flere behov.

Oftest bruges kantinen kun om morgenen og til frokost, men det er spild af plads. Kantinen er mere end bare et spisested. Det kan blive et inspirerende sted og give jeres medarbejdere en god oplevelse.

Kantinemøblerne må gerne være lækre og indbydende, selv efter at have været brugt i mange år. Maden smager også lidt bedre i indbydende omgivelser. Desuden behøver små detaljer som flot service ikke at koste meget, men det kan være med til at bidrage til den gode stemning.

Receptionen

Receptionen er der, hvor I byder jeres kunder velkommen og giver det første indtryk af virksomheden. Det tager kun fem sekunder at danne sig et indtryk, så oplevelsen skal sidde lige i skabet. Derfor har det stor betydning, at I vælger de rigtige møbler, farver og materialer, så I skaber den helt rette stemning.

Start med at tænke over, hvilket førstehåndsindtryk I gerne vil give kunder og andre besøgende. Skal receptionen fremstå stor og imponerende eller hyggelig og imødekommende? Dernæst skal I tænke over, hvilken funktion receptionen skal have. Skal receptionen fungere som arbejdsplads? Eller skal jeres kunder kunne sidde og vente i receptionen?

De små detaljer kan også imponere. I kan f.eks. tilbyde kaffe eller te til jeres besøgende eller adgang til wi-fi, mens de venter.

Loungen

Et loungeområde kan danne rammen for forskellige aktiviteter. Det kan være her, personalet holder små uformelle møder, det kan være stedet, hvor man går hen for at tale i telefon eller være social med kolleger. Det kan også være området, hvor jeres gæster venter, så loungen kan være med til at afspejle jeres virksomheds identitet.

Uanset hvordan I vil bruge jeres loungeområde, kræver det et indblik i brugernes behov og præferencer for at skabe en indbydende lounge med plads til alle.

De loungemøbler, I vælger, skal således opfylde forskellige behov. Det kan være, at I skal indrette loungen i forskellige sektioner for at imødekomme alle brugere, og for at flere kan bruge det samtidig. Derfor er det en god idé at tilføje møbler med akustiske egenskaber, så medarbejdere kan tale sammen eller tage et vigtigt telefonopkald uden at forstyrre eller blive forstyrret.

Baglokalet

Baglokalet har tit forskellige funktioner og bruges både som kontor, lager og opholdsrum for medarbejderne. Derfor har det stor betydning, at indretningen passer perfekt til det formål, baglokalet skal have.

Til at starte med skal I tænke over jeres behov. Det kan være, at I har brug for en spiseplads og et tekøkken, hvor medarbejderne kan holde pause og slappe af? Eller et kantinesæt, som både kan bruges som spiseplads, til jobsamtaler og møder? Måske skal der også være plads til opbevaring?

For at skabe de bedste rammer for jeres medarbejdere må baglokalet gerne være indbydende og give et godt indtryk af jeres virksomhed. Inspirerende citater på væggen, farver i indretningen – evt. med udgangspunkt i jeres virksomheds farver – og grønne planter kan være med til at skabe en god stemning og give fornyet energi.

Undervisningslokalet

Mennesker lærer forskelligt og har behov for flere værktøjer til forskellige former for undervisning. Derfor er et optimalt indrettet undervisningslokale vigtig for god indlæring.

Først skal I overveje, hvilken undervisningsform lokalet skal bruges til. Skal det understøtte tavleundervisning, gruppearbejde, individuelt arbejde eller fjernundervisning? Dernæst skal I tænke over, hvilke digitale undervisningsmuligheder der skal være. Skal der være en projektor, en interaktiv tavle, højtalere eller tablets?

Undervisningslokalet skal således kunne tilpasses forskellige arbejdsformer. Med god akustik, korrekt belysning, gode stole og fleksible borde, der nemt kan rykkes rundt, kan I skabe det bedste læringsmiljø og dermed styrke koncentrationen hos deltagerne. Derudover vil lidt farve og inspiration på væggene stimulere lærelysten og nye idéer.

Garderoben

Garderoben kan være med til at give et godt førstehåndsindtryk af jeres virksomhed. Den må gerne være med til at byde medarbejdere og kunder velkommen, men samtidig skal der være fokus på praktik, så det er nemt at komme af med overtøj.

Til trods for hvor væsentlig en garderobe er, bliver indretningen ofte nedprioriteret. Farve- og møbelvalg har stor betydning for atmosfæren, og måske har I brug for nogle flere funktioner i garderoben, som er med til at forbedre brugernes oplevelse. I kan tilbyde det lille ekstra og hænge et stort spejl i garderoben eller have paraplyer stående i tilfælde af regnvejr.

Alternativt kan det være, at I har brug for et omklædningsrum, hvor hver medarbejder har et personaleskab med mulighed for opbevaring af tøj, sko og andre personlige ejendele.

Der er sket en fejl!
Tak for din henvendelse

Bestil en uforpligtende samtale

Udfyld formularen og lad os kontakte dig

Navn skal udfyldes.
Skriv venligst den korrekte email.
Feltet skal udfyldes korrekt.
validateMultilineText
Få hjælp til indretningen