• Fri fragt over 400 kr. ekskl. moms
  • /  Dag til dag-levering / Nyhed - hjemmelevering
  • Trustpilot
Kontorfitness armtræk

Nemme træningsøvelser på kontoret

Få inspiration til kontorfitness. Armtræk træner dine skuldre - en øvelse du nemt kan lave siddende eller stående på kontoret, når du har en pause.

Senest opdateret 15. januar 2020

Kontorfitness med Lomax. Få inspiration til øvelser, du nemt kan lave siddende eller stående på kontoret, når du har en pause. Du kan evt. lave en aftale med en eller flere kolleger, så I kan træne sammen og være fælles om at huske at tænke på ergonomien i hverdagen.

Her er øvelsen "Armtræk", der træner især skuldermuskler og er rigtig god, når du har stillesiddende arbejde. Øvelsen kan være med til at styrke dine muskler. Husk altid at lytte til krop. Det må aldrig gøre ondt at udføre en øvelse. 

 

Her er øvelsen "Bue og pil", der træner især den øvre ryg og nakken. Især god, når du har stillesiddende arbejde. Øvelsen kan være med til at styrke dine muskler. Men husk altid at lytte til krop - det må aldrig gøre ondt at udføre en øvelse.

 

Her er øvelsen “Sideløft”, der træner især skuldermuskler og er rigtig god, når du har stillesiddende arbejde. Øvelsen kan være med til at styrke dine muskler. Husk altid at lytte til krop. Det må aldrig gøre ondt at udføre en øvelse.

Her er øvelsen “Stræk af håndled”, der træner især underarmene og er rigtig god, når du har kontorarbejde.

 

Har du stillesiddende arbejde? Se hvordan du nemt og effektivt kan træne med en træningselastik.

Få her nogle simple øvelser, som du både kan udføre på kontoret og hjemme. Få samtidig gode råd om ergonomi på din arbejdsplads, blandt andet tip til indstilling af din kontorstol og brug af mus.

Se de korte videoer, hvor du får 3 nemme øvelser med træningselastik og gode råd om ergonomi fra fysioterapeut Maiken Gjerløv fra Protreatment.

Skulderløft

 

Krydstræk

  

Venepumpe

  

Gode råd om ergonomi

 

 Se også índlægget "Fyssen på besøg" med flere gode ergonomiske råd på arbejdspladsen.

Træn sikkert

  • Lav altid øvelserne i langsomt og jævnt tempo
  • Undgå pludselige bevægelser
  • Hold små pauser mellem de forskellige øvelser

Tip:

Rejs dig gerne op og ryst dine arme, når du har udført øvelsen.

Bliv ikke forskrækket, hvis dine muskler bliver ømme i starten. Mærk altid efter, om træningen er god for din krop.

Øvelserne til Kontorfitness og Træn med Lomax er alle udvalgt og anbefalet i samarbejde med fysioterapeut Maiken Gjerløv fra fysioterapeutisk klinik Protreatment.